Zima a problemy z DPF i SCR DAF – co dzieje się w mrozie?

Właściciele pojazdów, zwłaszcza ciężarowych DAF ,MAN SCANIA i dostawczych DUCATO, zgłaszają coraz częściej problemy z filtrami DPF oraz układami SCR (AdBlue) zimą, zwłaszcza gdy temperatury spadają poniżej 5°C. Niskie temperatury stanowią wyzwanie dla silnika i całego systemu oczyszczania spalin.

Najczęstsze problemy zimą:

  1. Zatkanie filtr DPF
  • Ponieważ silnik ma niskie obroty i krótkie trasy, filtr nie osiąga temperatury wymaganej do wypalenia sadzy.
  • Szybkie zapchanie DPF powoduje wystąpienie komunikatu o błędzie lub trybu awaryjnego.
  • W rezultacie silnik traci moc, paliwo zużywa się więcej, a koszty eksploatacji wzrastają.
  1. Problemy z systemami SCR , DOC i AdBlue
  • AdBlue zamarza w temperaturze około -11°C, a przy dużym mrozie może dojść do krystalizacji płynu.
  • W przypadku awarii grzałki zbiornika lub przewodów AdBlue nie może być podawany do katalizatora, co powoduje błędy, ograniczenia mocy lub unieruchomienie pojazdu.
  • Komunikaty takie jak „problem z dozowaniem AdBlue”, „zbyt niskie ciśnienie” lub „nieprawidłowe wtryskiwanie” są często występujące zimą.

Zima nie musi oznaczać szkód — postaw na profilaktykę i wsparcie profesjonalistów.

Działalność ECOPP w Rabki-Zdrój właściciela strony www.ecoserwisdpf.pl koncentruje się na:

Zapewniamy montaż nowych wkładów DPF/FAP do samochodów ciężarowych (DAF, MAN, Scania, Mercedes, Renault, Iveco), dostawczych (np. Fiat Ducato) i osobowych (BMW, Audi, Hyundai, Kia itp.).
Obsłudze pojazdów z systemami SCR,DOC : sprawdzamy i naprawiamy katalizatory SCR DOC.

Podziel się wpisem:
Shopping cart0
Brak produktów w koszyku!
0