Jak samemu naprawić katalizator SCR DOC DPF w Twoim DAF-ie 106?

Dlaczego nie warto samemu regenerować katalizatora SCR i DPF w ciężarówce daf 106 xf ?

Coraz więcej kierowców i właścicieli flot podejmuje próbę czyszczenia filtrów DPF i katalizatorów SCR DOC samodzielnie. Niestety, w praktyce takie „domowe sposoby” często kończą się poważnymi problemami, które kosztują dużo. Układ oczyszczania spalin nowoczesnych ciężarówek, takich jak DAF XF 106 lift, jest bardzo zaawansowany technologicznie i wymaga precyzyjnego działania wszystkich komponentów, od czujników NOx po wtryskiwacz AdBlue.

Bez odpowiedniego sprzętu i wiedzy samodzielne płukanie lub wypalanie DPF-a lub SCR DOC może powodować:

  • uszkodzić niewielką część ceramiczną wkładu katalizatora,
  • doprowadzić do zapchania kanałów i wystąpienia błędów w systemie AdBlue,
  • powodować trwałą awarię czujników NOx,
  • a następnie zmusić do kosztownej wymiany całego modułu.

Profesjonalne firmy, takie jak ecopp Sp. z o.o. właściciel strony – www.EcoSerwisDPF.pl z Rabki Zdroju w województwie małopolskim 50km od Krakowa i 100km od Katowic w województwie śląskim korzystają ze specjalnych maszyn własnej produkcji, które dokładnie płuczą filtr a w katalizatorze SCR wymieniają wszystkie części na nowe i tylko oryginalne. Po regeneracji badane są również ich przepływ i wydajność. Dzięki temu kierowca otrzymuje raport o skuteczności czyszczenia, a cały układ wydechowy działa jak nowy, z żadnym ryzykiem uszkodzenia lub błędem SCR.

W rezultacie lepiej jest oddać katalizator SCR i DPF do profesjonalnej regeneracji, niż próbować samemu, jeśli zależy Ci na pewnym efekcie i bezpieczeństwie pojazdu. Wbrew pozorom pozwala to na oszczędność czasu, nerwów i, co najważniejsze, pieniędzy.

Podziel się wpisem:
Shopping cart0
Brak produktów w koszyku!
0