Dlaczego nie warto samemu regenerować katalizatora SCR i DPF w ciężarówce daf 106 xf ?
Coraz więcej kierowców i właścicieli flot podejmuje próbę czyszczenia filtrów DPF i katalizatorów SCR DOC samodzielnie. Niestety, w praktyce takie „domowe sposoby” często kończą się poważnymi problemami, które kosztują dużo. Układ oczyszczania spalin nowoczesnych ciężarówek, takich jak DAF XF 106 lift, jest bardzo zaawansowany technologicznie i wymaga precyzyjnego działania wszystkich komponentów, od czujników NOx po wtryskiwacz AdBlue.
Bez odpowiedniego sprzętu i wiedzy samodzielne płukanie lub wypalanie DPF-a lub SCR DOC może powodować:
- uszkodzić niewielką część ceramiczną wkładu katalizatora,
- doprowadzić do zapchania kanałów i wystąpienia błędów w systemie AdBlue,
- powodować trwałą awarię czujników NOx,
- a następnie zmusić do kosztownej wymiany całego modułu.
Profesjonalne firmy, takie jak ecopp Sp. z o.o. właściciel strony – www.EcoSerwisDPF.pl z Rabki Zdroju w województwie małopolskim 50km od Krakowa i 100km od Katowic w województwie śląskim korzystają ze specjalnych maszyn własnej produkcji, które dokładnie płuczą filtr a w katalizatorze SCR wymieniają wszystkie części na nowe i tylko oryginalne. Po regeneracji badane są również ich przepływ i wydajność. Dzięki temu kierowca otrzymuje raport o skuteczności czyszczenia, a cały układ wydechowy działa jak nowy, z żadnym ryzykiem uszkodzenia lub błędem SCR.
W rezultacie lepiej jest oddać katalizator SCR i DPF do profesjonalnej regeneracji, niż próbować samemu, jeśli zależy Ci na pewnym efekcie i bezpieczeństwie pojazdu. Wbrew pozorom pozwala to na oszczędność czasu, nerwów i, co najważniejsze, pieniędzy.

